Khamis, 5 Mei 2011

Semoga Allah SWT mengampunkan Ibn Laden

Ketua Hamas, Ismail Haniyyeh menganggap Usamah sebagai mujahid dan muslim yg syahid

Jika benar Usamah bin Laden itu telah meninggal dunia, panjatkanlah doa buatnya, dia adalah muslim yang telah menempuh jalan kehidupannya, semoga Allah SWT mengampuni dosa-dosanya dan merahmatinya. Allah SWT Maha Mengetahui siapakah di kalangan hambanya yang benar-benar berjaya atau kecundang dalam mencapai redha-Nya dan berbakti kepada agama-Nya. Jangan pula kita terpedaya dengan gerak-geri, gimik dan propaganda golongan kuffar yang sengaja memburuk-burukkan jenazah seorang muslim. 
Syeikh al-Azhar: Kebumi di laut satu penghinaan terhadap Islam! 

Apalah yang 'BAHAYA' pada jenazah seorang muslim yang telah tidak bernyawa? Jangan pula kita menjadi juak-juak zionis Benjamin Netanyahu dan Amerika Syarikat yang gembira dan bertepuk tangan dengan pembunuhan seorang muslim yang tak pernah dibicarakan dalam mana-mana mahkamah dunia? 
Netanyahu gembira dgn kerja proksinya USA membunuh Usamah

Syeikh al-Azhar anggap US spt lanun ganas yg bertindak liar membunuh Usamah

Wallahi sesungguhnya Islam itu tidak pernah mengajarkan umatnya menjadi ganas. Kalau bukan kerana Yahudi yang membantai penduduk Palestin, Amerika dan Britain yang menceroboh Iraq, Afghanistan dll, mungkinkah mereka menjadi pengganas? Tidak, Islam dan umatnya bukan sekali-kali agama keganasan. Klik sini . Buat al-Marhum Usamah bin Laden, Allahummaghfir lahu warhamhu wa 'afihi wa'fu 'anhu...Innalillahi wa inna ilaihi raji'un...al-Fatihah...
Syeikh Hasan al-Turabi (salah seorang sahabat Usamah) mengatakan cita-cita Usamah adalah syahid...

Baca laporan di bawah :-

KUALA LUMPUR, 4 Mei — Sekretariat Himpunan Ulama Rantau Asia (Shura) dan Majlis Perundingan Pertubuhan Islam Malaysia (Mapim) mengutuk sekeras-kerasnya operasi Amerika Syarikat (AS) yang membawa kepada kematian Osama bin Laden, kelmarin.
Setiausaha Agung Mapim, Mohd Azmi Abdul Hamid berkata, pihaknya mengutuk tindakan tentera AS melepaskan jenazah ketua rangkaian pengganas Al-Qaeda ke laut kerana tindakan tersebut merupakan suatu penghinaan.
“Jenazah Osama sepatutnya dikembalikan kepada keluarga dan sahabat handainya dan diuruskan pengebumian yang selayaknya sebagai seorang Muslim,” katanya dalam satu kenyataan media.
Azmi menambah, operasi tersebut adalah gerakan asasinasi unilateral AS untuk membunuh seorang yang diburu di luar bumi Amerika dan ia satu tindakan melanggar undang-undang antarabangsa.
Azmi juga berkata, kerajaan Pakistan turut menjadi tali barut kepada AS untuk menjayakan operasi tersebut yang sama sekali tidak dapat diterima oleh umat Islam.
Pemimpin Al-Qaeda kelahiran Arab Saudi yang hidup dalam persembunyian itu dilaporkan terbunuh dalam satu operasi khas tentera AS di sebuah rumah di bandar Abbottabad, timur laut Islamabad.
Jenazahnya dilepaskan di utara Laut Arab semalam.
Dalam pada itu, Pengerusi Shura, Abdul Ghani Samsudin pula berkata, Shura dan Mapim akan menganjurkan solat ghaib untuk jenazah Osama di seluruh negara.
“Kami menyeru semua ulama, tuan guru, ustaz, aktivis Islam, pemimpin NGO Islam, para imam untuk mengadakan solat ghaib jenazah untuk beliau dan mendoakan agar rohnya dikumpulkan bersama para syuhada,” katanya dalam satu kenyataan.
Shura dan Mapim juga akan mengusulkan kepada kerajaan Malaysia agar menyatakan pendirian mengecam serangan tentera AS tanpa rasa takut.