Selasa, 8 Disember 2009

PROJEK SENTUH (SEKSUALITI DAN TUBUH) TAJAAN SISTERS IN ISLAM


Nampaknya SIS terus menerus mencabar kedudukan mereka DALAM agama Islam. Mereka sebenarnya bukan mencabar institusi agama atau pihak berkuasa agama tetapi mencabar aqidah yang ada dalam diri mereka sendiri. Mereka menamakan diri sendiri sebagai Sisters In Islam maknanya Wanita Dalam Islam tetapi nampaknya perjuangan mereka langsung tak selari dengan seruan Islam. Adakah SIS mau tukar jadi Sister Out of Islam. Itu SIS kena jawab sendiri.


Terbaru, SIS dan pertubuhan-pertubuhan wanita liberal yang lain telah menganjurkan satu kempen dinamakan Projek Sentuh (Seksuliti dan Tubuh) sebagai respon kepada apa yang dikatakan sebagai pelanggaran hak asasi manusia kepada pihak-pihak tertentu ke atas tubuh badan mereka sendiri. Lelaki nak jadi wanita, wanita nak jadi lelaki, perempuan keras ke, lelaki lembut ke, lelaki nak kawin lelaki ke, perempuan nak kawin perempuan ke..itu semua hak asasi!! Kalau berdosa pun, mereka kata 'that is their personal sin'...kubur lain-lain, dosa masing-masing tanggung..Subhanallah..beginilah jadinya bila perjuangan Hak Asasi Manusia dah jadi kalimah wahyu yang tak boleh dipertikai dan ditegur..

Apapun, penulis ingin sekali mendengar komen SIS berkenaan hadith-hadith Rasulullah SAW yang menegah daripada perbuatan serupa menyerupa lelaki perempuan ni. Antaranya hadith riwayat al-Bukhari:

 عن إبن عباس رضي الله عنهما قال : لعن رسول الله صلى الله عليه وسلم المخنثين من الرجال والمترجلات من النساء

Maksudnya: “Daripada Ibn Abbas r.a berkata: Rasulullah SAW melaknat mereka yang menyerupai wanita daripada kalangan lelaki dan mereka yang menyerupai lelaki daripada kalangan wanita”.  

Begitu juga hadith riwayat Abu Daud berbunyi:

عن أبي هريرة رضى الله عنه قال: لعن رسول الله صلى الله عليه وسلم الرجل يلبس لبسة المرأة والمرأة تلبس لبسة الرجل

Maksudnya: “Daripada Abi Hurairah r.a. dia berkata: Rasulullah SAW telah melaknat orang lelaki yang memakai pakaian perempuan dan perempuan yang memakai pakaian lelaki”.

Adakah SIS juga ingin mengatakan Rasulullah SAW juga adalah pengacau hak asasi tubuh badan seseorang? Harap SIS dan rakan-rakan yang sewaktu dengannya dapat menjawab.