Selasa, 2 Ogos 2011

Isu murahan di bulan Ramadhan

Sempena Ramadhan ini, semoga ia menjadi bulan yang benar-benar  memberikan kita lebih kekuatan beribadah di samping mampu menjaga lidah @ tangan kita daripada melakukan sesuatu yang menyakitkan saudara muslim kita yang lain seperti tuduh menuduh, fitnah memfitnah dan lain-lain.

Semalam, penulis diberitahu seorang pegawai Jakim di ILIM Bangi telah menulis di laman blognya, cuba membuat assumption untuk mengujudkan persepsi bahawa penulis terlibat dalam komplot untuk membocorkan maklumat sulit dalam Taklimat Keselamatan Isu Wahabi anjuran Majlis Keselamatan Negara (MKN) dan PDRM. Jawapan penulis mudah sahaja "Subhaanaka haaza buhtaanun 'azim…", Wallahi, ini adalah satu pembohongan yang besar!". 

Dalam ramai-ramai ahli yang hadir penulis dijadikan sasaran? Dipertikaikan pula hadir atas tiket peribadi atau Jakim?  Cukuplah bagi Allah SWT penulis serahkan tuduhan-tuduhan murahan seperti ini. Cuma hairan, apa kena mengena pegawai tersebut dengan isu ini? Apa kaitan dia secara rasminya tentang isu ini? Apa perlunya MKN atau PDRM mendedahkan siapa yg datang mesyuarat dll kepada pegawai ILIM ini? Sehinggakan maklumat penulis 'bergegas pulang' untuk menjemput anak di sekolah pun dimanipulasi kononnya bla bla bla. Subhanallah! Apa ni?

Bagi penulis, sebagai seorang pegawai kerajaan yang telah banyak kali terlibat dengan mesyuarat-mesyuarat kerajaan bersifat sulit dan rahsia, isu ini adalah masalah dalaman MKN, kebocoran maklumat yang berlaku perlu dilaporkan kepada polis dan MKN perlu buat siasatan dalaman. Pelik, kenapa isu ini diceritakan kepada orang yang tiada kena mengena? Sepatutnya hanya pegawai-pegawai agensi berkenaan sahaja yang bercakap, bukan orang yang tiada kena mengena.

Ringkasnya, dalam bulan Ramadhan yang mulia ini, tidak mahu melayan isu-isu murahan ini, penulis tegaskan Wallahi,Wabillahi,Watallahi, penulis tidak pernah membocorkan apa-apa maklumat sulit berkenaan taklimat berkenaan kepada mana-mana pihak atau pun berkomplot dengan sesiapapun untuk tujuan tersebut.

*Teringat, dulu penulis juga pernah dituduh menyebarkan blog esqsesat, alhamdulillah laporan polis telah dibuat dan selesai. So, dipersilakan kepada pegawai ILIM tersebut, MKN dan Bahagian Counter Terrorism PDRM untuk membuat laporan polis berkenaan isu ini dan tak perlu dijaja dalam blog atau ceramah dsb.

WALLAHUL MUSTA'AANU 'ALA MA TASIFUUN…

Mohd Aizam bin Mas'od
Cawangan Aqidah
Bahagian Perancangan dan Penyelidikan
Jakim, Putrajaya